sobota, 6 października 2018

Deser Malinowa Chmurka

Fajny i bardzo smaczny deser, inspirowany pysznym ciastem pod tą samą nazwą. Łatwy do przygotowania, można go przygotować w pucharkach szklaneczkach lub kielichach. 

1 galaretka malinowa opcjonalnie truskawkowa
200 ml śmietanki kremówki minimum 30 %
100 gramów serka mascarpone
1 cukier waniliowy
50 g bezy
1łyżeczka cukru
ok. 200 g malin ( u mnie mrożone )
kilka łyżek płatków migdałów 

Galaretkę rozpuścić w 300 ml. gorącej wody i wystudzić.
Śmietanę ubijać z cukrami ,gdy zacznie tężeć dodajemy stopniowo serek mascarpone. Całość ubijamy aż powstanie gęsty krem.
 Krem przekładać porcjami do salaterek/ kielichów, schłodzić przez około 30 minut w lodówce.
Gdy galaretka zacznie tężeć dodać do niej rozmrożone maliny, wymieszać. Przekładać na schłodzony krem i wstawić ponownie do lodówki. (około 1 godzinę)
Przed podaniem posypać rozkruszonymi bezami i płatkami migdałów.
Smacznego :)

10 komentarzy:

  1. Czy ten deser można zrobić dzień wcześniej czy trzeba na świeżo przed podaniem?

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak można zrobić dzień wcześniej tylko bezami posypać przed podaniem .

    OdpowiedzUsuń
  3. Ile porcji wychodzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy jakie duże będą ja robiłam 4 większe :)

      Usuń
  4. Pycha, zrobiłam raz i ciągle wracam do tego deseru. Wszystkim smakuje w moim domu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo to też jeden z moich ulubionych :)

      Usuń
  5. Pyszny deser. Dodaję jeszcze miodu, który świetnie komponuje się z serkiem mascarpone. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Deser bardzo pyszny, ja robiłam z truskawkami, i dodatkowo dodałam jeszcze trochę kremu z ajerkoniaku, polecam

    OdpowiedzUsuń