poniedziałek, 2 listopada 2020

Maczanka Krakowska

Rewelacyjne mięciutkie mięso, sałatka z ogórków kiszonych podane w namoczonej w powstałym z duszenia mięsa sosie bułce. O matko jakie to jest dobre. Pierwszy raz spotkałam się z tym daniem podczas wypadu do Krakowa. Odwiedziłam wtedy restaurację Ewy Wachowicz Zalipianki gdzie podawano ten przysmak i już wtedy wiedziałam że na pewno powtórzę to danie u siebie w domu. Niektóre źródła donoszą że to prababcia hamburgera :)  Zapraszam na moją wersję maczanki Krakowskiej.

4 porcje
około 1 kg karkówki
2 średnie cebule
sól
pieprz
kminek
czerwona słodka papryka
3 ząbki czosnku
Musztarda
4 bułki

sałatka z ogórków kiszonych
4-5 ogórków kiszonych
1 mała cebulka
3-4 łyżki oliwy

Mięso kroimy na plastry ja kroiłam na 8 cienkich plastrów ale można też kroić na 4 grubsze według uznania.
Oprószamy przyprawami.
W  dużej patelni lub brytfance podsmażamy cebulę  pokrojoną w piórka następnie dodajemy plastry mięsa i obsmażamy z każdej strony na złoty kolor następnie wlewamy ok 300 ml  wody
Przykrywamy pokrywką i dusimy całość  do miękkości (około 1 godzinę) co jakiś czas obracając mięso na drugą stronę i uzupełniając odparowany płyn. Mięso powinno być mięciutkie.

Ogórki kiszone kroimy w cieniutkie plasterki, cebulę w cieniutkie półplasterki przekładamy do miski i mieszamy wraz z oliwą.
 Bułki przekroić na połowę zamoczyć od środkowej strony w sosie powstałym podczas duszenia mięsa. Nałożyć musztardę i sałatkę z ogórków ułożyć kawałki mięsa przykryć drugą połówką bułki którą też można zanurzyć w sosie.
Sos można zaciągnąć niewielką ilością mąki.
Smacznego :) 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz