niedziela, 13 listopada 2022

Kołduny drobiowe do rosołu

 Kołduny to niewielkie pierożki zazwyczaj z mięsem podawane z gorącym rosołem. Te klasyczne są z mięsem baranim i wołowiną ja jednak postanowiłam wykorzystać mięso z rosołu i przygotowałam na mięsie drobiowym. Polecam wypróbować przepis bo tak podany rosół smakuje obłędnie.


około 300 gramów ugotowanego mięsa np. z rosołu
pół cebuli
sól
świeżo mielony pieprz
mały ząbek czosnku
1 łyżeczka majeranku
około 100 ml rosołu
na ciasto
500 gramów mąki pszennej
1 jajko
3 łyżki oleju
około 250 ml ciepłej wody

Cebulę pokroić w kosteczkę i zeszklić na maśle następnie dodać wraz z przyprawami  do ugotowanego i drobno posiekanego lub zmielonego mięsa. Wlać około 100 ml rosołu i całość dokładnie wymieszać.
Mąkę wsypać do miski dodać jajko olej szczyptę soli i wymieszać, następnie wlewać stopniowo bardzo ciepłą wodę za każdym razem mieszając. Zawartość miski przełożyć na blat i zagnieść gładkie i elastyczne ciasto. Przełożyć z powrotem do miski przykryć folią spożywczą i odstawić na 15-20 minut.
Po tym czasie ciasto podzielić na dwie części i cienko rozwałkować. Za pomocą naczynia o średnicy około 4 cm wycinać kółka, nakładać łyżeczką farsz przykryć drugim kółkiem, brzegi starannie zlepić. 
Tak przygotowane kołduny wrzucać na osolony wrzątek i gotować od momentu wypłynięcia 1-2 minuty.
Podajemy z gorącym domowym  rosołem. Pycha !!!
Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz